Aktualności w Gminie

Pomoc żywnościowa w Gminie Ruciane Nida.
13 marca 2025
W 2024 roku Ewangelickie Stowarzyszenie Betel przystąpiło do udziału w Programie Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 – Podprogram 2023. W ramach wsparcia żywnościowego dla osób potrzebujących pomoc otrzymało 127 rodzin ( łącznie 357 osób ). Dystrybucja artykułów spożywczych przekazanych dla osób potrzebujących odbyła się w miesiącach : wrzesień, październik oraz listopad 2024 roku. Łącznie Ewangelickie Stowarzyszenie Betel przekazało 14 802,29 kg żywności. Realizację programu koordynują: Magdalena Liżewska oraz Lilianna Pysz. Artykuły spożywcze przekazane beneficjentom Podprogramu 2023: groszek z marchewką, dżem truskawkowy, makaron jajeczny, mąka pszenna, kasza jęczmienna, płatki owsiane, herbatniki maślane, kawa zbożowa rozpuszczalna, mleko UHT, ser podpuszczkowy, szynka wieprzowa mielona, szynka drobiowa mielona, pasztet wieprzowy, szprot w oleju, cukier biały, olej rzepakowy oraz fasolka po bretońsku. Trwa kwalifikacja do kolejnego podprogramu FEPŻ zapraszamy osoby potrzebujące do kontaktu z naszym biurem w Gminie Ruciane Nida: 12-220 Ruciane-Nida, ul. Polna 1 (I piętro), tel.: 530 253 310 (biuro CIS Betel w Rucianem Nidzie). Informacje na stronie internetowej: https://esbetel.pl/2025/03/13/pomoc-zywnosciowa-w-...

Informacja - PROGRAM CZYSTE POWIETRZE
7 marca 2025
Informujemy, że program rządowy "Mój Prąd 6.0" został przedłużony do 29 sierpnia 2025 roku. W ramach tego programu trwa nabór wniosków na dofinansowanie inwestycji: Instalacja fotowoltaiczna (własna elektrownia) Magazyn energii (własny zmagazynowany prąd w bateriach) Magazyn ciepła Suma wszystkich dopłat może wynieść nawet 28 000 złotych bezzwrotnej dotacji! NOWA ODSŁONA PROGRAMU "CZYSTE POWIETRZE" JUŻ WKRÓTCE! Na dniach rusza nowa odsłona programu "Czyste Powietrze", w ramach którego można uzyskać dofinansowanie do nawet 135 000 złotych! Wszelkie informacje uzyskacie Państwo w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida w punkcie konsultacyjnym, czynnym w każdą środę od godziny 9:00 do 13:00, lub pod numerem telefonu 784 340 280.

Przedłużenie obowiązywania stopni alarmowych
27 lutego 2025
Przedłużenie obowiązywania stopni alarmowych do 31 maja 2025 r. Prezes Rady Ministrów Donald Tusk podpisał zarządzenia przedłużające obowiązywanie stopni alarmowych: 2. stopnia BRAVO i 2. stopnia BRAVO-CRP na terenie całego kraju oraz 2. stopnia BRAVO wobec polskiej infrastruktury energetycznej mieszczącej się poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Premier Donald Tusk podpisał zarządzenia, które do 31 maja 2025 roku przedłużają obowiązywanie trzech stopni alarmowych. BRAVO (2. stopień zagrożenia) – obowiązuje na terytorium całego kraju – zarządzenie nr 7 z dnia 28 lutego 2025 r.; BRAVO-CRP (2. stopień zagrożenia) – obowiązuje na terytorium całego kraju – zarządzenie nr 8 z dnia 28 lutego 2025 r.; BRAVO (2. stopień zagrożenia) wobec polskiej infrastruktury energetycznej mieszczącej się poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej – zarządzenie nr 9 z dnia 28 lutego 2025 r.; Stopnie alarmowe są przede wszystkim sygnałem dla służb, żeby były gotowe do działania. BRAVO-CRP jest drugim, z czterech stopni alarmowych określonych w ustawie o działaniach antyterrorystycznych. Oznacza to, że administracja publiczna jest zobowiązana do prowadzenia wzmożonego monitoringu stanu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych. Stopień alarmowy BRAVO (drugi w czterostopniowej skali) wprowadza się w przypadku zaistnienia zwiększonego i przewidywalnego zagrożenia wystąpieniem zdarzenia o charakterze terrorystycznym. Oznacza to, że służby mają informację o potencjalnym zagrożeniu, a w związku z tym administracja publiczna jest zobowiązana do zachowania szczególnej czujności. Informacje na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/rcb/przedluzenie-obowiazywa...

XXII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
20 lutego 2025
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza rolników do udziału w XXII Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne, którego celem jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym. Udział w nim mogą wziąć zarówno duże, jak i małe gospodarstwa rolne, których przynajmniej jeden z właścicieli jest objęty ubezpieczeniem społecznym rolników. Współorganizatorami tegorocznego Konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. XXII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Partnerem Strategicznym są AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronem medialnym konkursu jest TVP INFO. Właściciele gospodarstw rolnych uczestniczący w Konkursie mają okazję do zaprezentowania swojego miejsca pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a przede wszystkim poddania swojego gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który wykonują komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy w ocenianym gospodarstwie stosowane są w praktyce zasady ochrony zdrowia i życia, a także czy wyeliminowane zostały w nim zagrożenia wypadkowe. W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim. W dotychczasowych 21 edycjach Konkursu wzięło udział już ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych. Szczegóły Konkursu znajdują się w Regulaminie. Ważne terminy: 25.04.2025 r. – upływa termin zgłaszania udziału w Konkursie27.06.2025 r. – zakończenie etapu wojewódzkiego 07-25 lipca 2025 r. – wizytacja gospodarstw finałowych (termin może ulec zmianie). Więcej informacji na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/krus/xxii-ogolnokrajowy-kon...

Ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Karwica-Kompleks VII wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
10 lutego 2025
Na podstawie art. 17 pkt. 1 oraz art. 8g i 8h ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2024 r. poz. 1130) oraz art. 39 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko(Dz. U. 2024 r. poz. 1112) ogłaszam o podjęciu przez Radę Miejską Ruciane-Nida Uchwały nr IV/14/2024 z dnia 24 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Karwica-Kompleks VII. Zainteresowani mogą składać wnioski do opracowywanego projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz prognozy oddziaływania na środowisko do wymienionego projektu w terminie 21 dni od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia. Wnioski do projektu planu należy składać, korzystając z formularza, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. Formularz jest zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida pod linkiem: http://www.bip.ruciane-nida.pl/index.php?wiad=7290 oraz udostępniony w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida (adres: Al. Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida), pokój nr 23. Składający wniosek do ww. projektu planu miejscowego podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem, oraz może podać dodatkowe dane do kontaktu, takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu. Wnioski w postaci papierowej lub elektronicznej należy: dostarczyć bezpośrednio lub wysłać listownie na adres Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida, Al. Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida, złożyć ustnie do protokołu składanych wniosków w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida; przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej na adres e-mail: umig@ruciane-nida.pl bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub za pośrednictwem platformy usług administracji publicznej ePUAP. Uwaga: Wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostaną bez rozpatrzenia. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO") informuję, że: Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Ruciane–Nida; kontakt z inspektorem ochrony danych -iodo@ruciane-nida.pl dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenie uwagi zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym; odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa; dane osobowe przechowywane będą przez okres wynikający z przepisów prawa dot. archiwizacji; każdy ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania w przypadku kwestionowania prawidłowości danych osobowych; każdy ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych; podanie danych osobowych jest obowiązkowe; zgodnie z art. 8a ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. 2024 r. poz. 1130) w przypadku żądania informacji o źródle danych, prawo to podlega ograniczeniu, jeżeli wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane pozyskano.